Εκλογικά συστημικά εργαλεία


Εκλογικά συστημικά εργαλεία

Κανείς δεν πρέπει ν' αμφιβάλλει, ότι οι δημοσκοπήσεις χρησιμοποιούνται για να κατευθύνουν την ψήφο των πολιτών, ανάλογα με τη θέληση του συστήματος.
Οι δημοσκοπήσεις δεν καταδεικνύουν την τάση, αλλά καταγράφουν την άποψη για τη συγκεκριμένη στιγμή που διενεργούνται. Δεν είναι λοιπόν σωστό να λέμε ότι αφού σήμερα π.χ. η ΝΔ έχει ας πούμε 30% άρα τόσο θα έχει και στις εκλογές μετά από 6-8 μήνες.
Ή να κάνουμε προβλέψεις λέγοντας ότι «υπάρχουν ανοδικές ή πτωτικές τάσεις», αφού αυτά είναι ερμηνείες των στατιστικών αποτελεσμάτων που καταγράφει μία δημοσκόπηση, τα οποία στοιχεία μπορούν να πάρουν διαφόρων ειδών ερμηνείες, αναλόγως με τι θέλουν να προβάλλουν οι δημοσκόποι.
Αναρωτηθείτε, γιατί άραγε ένα κόμμα θα πλήρωνε για να δημοσιεύσει μια δημοσκόπηση που το παρουσιάζει να έχει πτώση. Επίσης, γιατί άραγε ένα κανάλι θα πλήρωνε μια δημοσκόπηση; Για να ενημερώσει το κοινό; Σας έχουν πείσει τα κανάλια ότι ενδιαφέρονται για την πληροφόρηση του κοινού ή για την παραπληροφόρησή του; Αναρωτηθείτε επίσης για εκείνες τις «μυστικές δημοσκοπήσεις ξένων πρεσβειών», που είναι τόσο μυστικές, που τις προβάλλουν σε κανάλια και τηλεοράσεις.
Είναι προφανές ότι η δημοσκόπηση είναι εκλογικό εργαλείο. Έχει καταγραφεί σε έρευνες, πως το 3% του εκλογικού σώματος αποφασίζει τι θα ψηφίσει μέσα στο παραβάν. Έχει επίσης καταγραφεί, ότι από το σύνολο των αναποφάσιστων, το 5% ακολουθεί εκείνο το κόμμα που θα νικήσει. Χωρίς πολιτικές ή ιδεολογικές θέσεις, αυτοί οι ψηφοφόροι θέλουν να είναι με τον νικητή.
Γιατί λοιπόν διενεργούνται δημοσκοπήσεις; Μα για να κατευθύνονται οι ψηφοφόροι, ώστε το εκλογικό αποτέλεσμα να έχει διαμορφωθεί με βάση τις επιταγές του συστήματος.
Ας πάρουμε για παράδειγμα τη Χρυσή Αυγή, κι έναν συγκεκριμένο μηχανισμό που στηρίζεται στις δημοσκοπήσεις κι έχει χρησιμοποιηθεί εναντίον μας. Από το 2012, που άρχισε να εκλέγεται η Χρυσή Αυγή στο Κοινοβούλιο, παίρνει περίπου 7% του εκλογικού σώματος. Η ψήφος αυτή δεν μπορεί πλέον, μετά από τόσες εκλογικές αναμετρήσεις, να θεωρηθεί ψήφος διαμαρτυρίας. Αντίθετα, είναι μία ψήφος εμπιστοσύνης. Ψήφος εμπιστοσύνης για το Κίνημα των Εθνικιστών, ότι μάχεται το καθεστώς και ότι το καθεστώς το πολεμά με κάθε τρόπο. Ξεκάθαρη ψήφος υπέρ του Εθνικιστικού μοντέλου πολιτικής.
Ο «καυγάς» γίνεται για τα παραπάνω ποσοστά, πάνω από το 7%. Σε όλες λοιπόν τις εκλογικές αναμετρήσεις, όσο μακρύτερα από την ημέρα των εκλογών, οι δημοσκοπήσεις εμφανίζουν τη Χρυσή Αυγή με άνοδο. Και όσο πλησιάζουν οι εκλογές, αυτό συρρικνώνεται, και τελικά λίγες ημέρες πριν τις εκλογές η Χρυσή Αυγή φαίνεται να μην έχει άνοδο, κάποιες μάλιστα δημοσκοπήσεις την παρουσιάζουν με μικρή πτώση. Αυτός ο μηχανισμός έχει επαναληφθεί σε όλες τις εκλογές από το 2012.
Τι κάνουν με αυτό τον τρόπο; Καταρχήν δεν απευθύνονται στο 7%, αλλά σ' εκείνους που σκέφτονται να ψηφίσουν Χρυσή Αυγή για πρώτη φορά. Δημιουργούν λοιπόν σ' εκείνους τους ψηφοφόρους μία προσδοκία ανόδου της Χρυσής Αυγής και μετά την εξαφανίζουν. Έτσι, ο ψηφοφόρος αρχικά σκέφτεται: «αφού κι άλλοι σαν κι εμένα θα το κάνουν, άρα είναι σωστή η απόφασή μου». Μετά όμως την αλλαγή της δημοσκοπικής  αποτύπωσης, του δημιουργούν μια δεύτερη σκέψη που λέει: «δεν έχει αξία να την ψηφίσω, αφού δεν πείθει κι άλλους».
Όπως αντιλαμβάνεστε, αυτή η μόχλευση δεν λειτουργεί σε ανθρώπους με ιδεολογική συγκρότηση και αποκρυσταλλωμένη πολιτική άποψη. Όμως αυτοί είναι η μειοψηφία ενός εκλογικού σώματος. Η πλειοψηφία είναι κάκιστα πληροφορημένη από τα ΜΜΕ (άλλος τρόπος μόχλευσης), οδηγημένοι σε μια μοντέρνα «απολιτίκ» θέση.
Πως πρέπει λοιπόν ν' αντιμετωπίζουμε τις δημοσκοπήσεις; Πρέπει να μη μένουμε στις επικεφαλίδες και στους τίτλους, αλλά να τις μελετάμε. Υπάρχουν πάντα σημεία που αποδεικνύουν την κατευθυνόμενη πληροφορία. Για παράδειγμα, στην πρόσφατη δημοσκόπηση της metron analysis, το κόμμα της Ένωσης Κέντρου δεν πιάνει το εκλογικό μέτρο και μένει εκτός Βουλής, αλλά στην αποτύπωση δημοφιλίας των πολιτικών αρχηγών ο Λεβέντης παίρνει την δεύτερη θέση! Αυτή είναι μια ξεκάθαρη αντίφαση, που μας κάνει να πιστεύουμε ότι  η δημοφιλία των πολιτικών αρχηγών στην δημοσκόπηση αυτή έχει «ρυθμιστεί», ώστε να κρύψει κάτι. Κάτι προφανές για εμάς, δηλαδή την πραγματική δημοφιλία του Γενικού Γραμματέα του Κινήματος, Ν.Γ.Μιχαλολιάκου.
Μελετάμε λοιπόν τις δημοσκοπήσεις με προσοχή. Και φυσικά καταλαβαίνουμε ότι τα ποσοστά που δίνονται στη Χρυσή Αυγή δεν είναι τα πραγματικά, αφού η απήχηση του Κινήματος φαίνεται ξεκάθαρα στην αποδοχή του Αρχηγού και των στελεχών σε κάθε δημόσια εμφάνισή τους. Τα ποσοστά που δίνονται είναι μέρος ενός σχεδίου για να περιοριστούν τα πραγματικά ποσοστά μας, τα οποία εκτιμούμε ότι είναι ανοδικά σε όλη την Ελλάδα, είναι ανοδικά στο Ευρωκοινοβούλιο και φυσικά στις αυτοδιοικητικές εκλογές.
Δεν απογοητευόμαστε από «κακές» δημοσκοπήσεις και δεν επαναπαυόμαστε με τις «καλές».
Εργαζόμαστε με σταθερότητα και αφοσίωση για τις επερχόμενες εκλογές, που θα είναι οι κρισιμότερες της δεκαετίας, τόσο για την Πατρίδα μας όσο και για την Ευρώπη!
Και δεν ξεχνάμε τον στίχο του Ελύτη: «Την αλήθεια την “φτιάχνει” κανείς ακριβώς όπως φτιάχνει και το ψέμα»!